Info medical Articole medicale Mai multa miscare fizica

Miscare fizica

Fiecare dintre noi face, in cursul unei zile, mai multa sau mai putina miscare fizica. Dar nu intotdeauna reusim sa facem suficient de multa miscare pentru ca aceasta sa ne ajute efectiv. De exemplu, este de admirat intentia de a cobora pe scari doua etaje la plecarea de la serviciu dar pentru a beneficia de avantajele mersului pe scari ar trebui sa renuntam la lift de mai multe ori pe zi si mai ales la urcare. Dar nici aceasta miscare fizica nu este suficienta pentru a inlocui un program de gimnastica zilnica - este doar ceva mai mult decat nimic :).

De ce ar trebui sa facem mai multa miscare fizica ?

Efectul miscarii fizice asupra starii de sanatate depinde foarte mult de intensitatea, durata si frecventa. O parte importanta a beneficiilor efortului fizic se obtin cand depasim o anumita durata (10 minute) de efort fizic constant, efectele fiind optime cand ajungem la o durata de 30 de minute pe zi. Pentru a ne mentine in forma este ideal sa facem miscare cel putin de cinci ori pe saptamana, introducand miscarea in programul zilnic intr-un mod asemanator spalatului pe dinti sau al dusului.

Exista mai multe avantaje cat se poate de importante pe care le aduce activitatea fizica zilnica, acasa sau la locul de munca. O activitate fizica moderata, indrumata si executata corect, practicata zilnic, poate imbunatati sanatatea si calitatea vietii dumneavoastra.
Toate sistemele organismului pot beneficia de avantajele miscarii fizice zilnice :

  1. Sistemul nervos :
    • imbunatateste capacitatea de concentrare, echilibrul, creativitatea si performanta intelectuala
    • reduce stresul, anxietatea si frustrarea
  2. Sistemul osos :
    • intareste oasele si imbunatateste puterea musculara si rezistenta
    • articulatiile devin mai flexibile pentru a permite o miscare mai usoara
    • reduce durerile de spate prin imbunatatirea mobilitatii si o postura corecta
    • reduce riscul de osteoporoza si fracturi
  3. Sistemul circulator :
    • reduce riscul de imbolnavire a inimii si de accident vascular cerebral
    • imbunatateste circulatia sangelui
    • ajuta la scaderea colesterolului "rau" (LDL) si cresterea colesterolului "bun" (HDL)
    • ajuta la reducerea tensiunii arteriale crescute si previne aparitia hipertensiunii arteriale
  4. Sistemul digestiv :
    • ajuta la controlul apetitului
    • imbunatateste digestia si eliminarea deseurilor
  5. Sistemul respirator :
    • reduce rata declinului functiei pulmonare
    • imbunatateste capacitatea organismului de a folosi oxigenul
  6. Alte beneficii :
    • dezvoltarea fizica armonioasa in perioada de crestere
    • reduce probabilitatea de aparitie a diabetului si a unor tipuri de cancer
    • ajuta la mentinerea unei greutati corporale sanatoase
    • imbunatateste imaginea de sine si sentimentul de incredere
    • imbunatateste sistemul imunitar
    • ajuta la odihna organismului prin imbunatatirea calitatii somnului

Miscarea fizica este in beneficiul sanatatii atat timp cat este facuta corect si continuu.


Specialistii Departamentului Fitness Gimnastica de intretinere din Centrul nostru medical va stau la dispozitie cu programe speciale si personalizate de gimnastica.


Va recomandam sa cititi si articolele :